Draak


Op school was voorjaar 2011 een recycle-middag. Er werd een heus milieustraatje gemaakt, het plein werd van rommel ontdaan en er werd een poging gewaagd een afval-kunstwerk te maken. Dit laatste bleek lastig. Ik heb het afval meegenomen naar huis.

Na enige weken piekeren, meer afval verzamelen thuis en op straat, heb ik dit gemaakt. Ik vond het leuk om me te ontfermen over zwerfafval, te sorteren op kleur, en na het maken van de keus voor rood/groen eindeloos gefocust te raken op groen afval. Met de groene aansteker was ik het allerblijst, want nu zit er dus echt vuur in de draak! Het was ook lekker stoer om met metaal te werken, met tang en handschoenen te knippen en buigen aan het gaas, hete spijkers door het plastic te smelten. Ik dacht eerst "metaal is moeilijk, daar kan ik niks mee" maar en het is eigenlijk superhandig dat het zo fijn in model te buigen is. Zo zijn de vleugels van perssinaasappelnetjes met een ijzerdraad eenvoudig in mooie golven te buigen.

Het eindresultaat hangt nu (feb.2012) langzaam te verkleuren in weer en wind op het schoolplein. Ik moet nog steeds grinniken om de rode vuvuzela-staart met groene limoensap-knots. Het geheel gaat eigenlijk wel schrikbarend lang mee. Als je bedenkt dat dit afval is...


Draakje is niet alleen heel groen en ecologisch, maar ook nog vegetarisch! Als je wel eens Vivera eet zie je het meteen.

1 opmerking: