Wat hangt er voor jou in de lucht?

Acacia
Leuk zoals geuren aan herinneringen gekoppeld zijn. En seizoensgeuren aan seizoensactiviteiten. Zo verworden geuren ook tot beloftes en verwachtingen. Lindebloesem kun je ruiken bij de avondvierdaagse, net als nu. En alle acacia's stonden heerlijk te geuren toen ik destijds Boxtel weer inreed na een voorstellingsweekend met mijn theaterkoor. En wat hangt er nu in de lucht? Tegelijk de geur van acacia's en lindes! Grappig, ik heb ze niet eerder tegelijk geroken. En toch klopt het. Vanavond laatste etappe met mijn jongste zoon lopen, en morgen de première van de nieuwe voorstelling van het theaterkoor.

En wat hangt er voor jou in de lucht? Open je je flesje zonnebrand en ruik je dat er een vakantie aan komt? Of ruikt je kopje koffie vanmorgen naar een zware maar constructieve vergadering? Vanmiddag ruikt je huisgenoot wellicht zo dat je zegt: "Zullen maar een ijsje halen voor de verkoeling?".

Linde
Voor iedereen hangt er iets anders in de lucht. Voor de liefhebbers hangt er veel moois in de lucht in het Kruithuis in Den Bosch. Vanavond de opening van een festivalmaand vol kunst aan de muur en heel afwisselende voorstellingen op de speelvloer. Meteen zaterdag de première van "Elke" door mijn theaterkoor Tot&Met!, over wat er in de lucht hangt voor een jong mens, of voor de jonge mens in elkeen ieder.

Ik ga een beetje zweten (geurtje!) omdat ik mee-organiseer, en heel veel genieten (beetje biergeur na afloop)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten