Venster op mijn dromen

Terwijl de aardappels op stonden was het nu eens mijn beurt om het white board vol te kalken. Ik had ook inmiddels genoeg van de monsters bij ons aan tafel en het uitzicht op de futuristische ruimtevloten die elkaar bestookten.




Na zo'n kwartier keken de kinderen zwaar verbaasd op van hun computerspel.

"Wow, kijk eens wat mama aan het tekenen is!"
"Hee, hoe doe je dat Mam?"
"Gewoon met de stiften jongen."
Toegegeven, kleurgebruik en lijnen zijn totaal anders dan ze zelf normaal doen. Leuke uitdaging om bruine bomen te tekenen zonder bruine stift! Hoe het ook zij, de gekookte aardappelen zijn er volgens mij voor het eerst zonder mopperen ingegaan. Was 't het kalme groene uitzicht? De afgelaste sporttraining die "lucht" schiep? Of gewoon een tevreden moeder?...

Wat dit te maken heeft met het motto van dit blog? Het white board hebben we jaren geleden 2e-hands voor 5 euro gekocht van Danny's werk. Van tekenen hierop krijg je niets meer (he gelukkig) maar wel mooier of leuker. En wat betreft creativiteit: ik droom al jaren over smeden en lassen. En nou heb ik zomaar zonder opleiding een smeed-ijzeren hek voor mezelf gemaakt!
"In je hoofd, in je hoofd, in je hoofd kan alles!"
van de CD van Samba Salad: Zingen zonder zijwieltjes, liedje nr. 19.

Mijn tijdelijke extra raam met super-uitzicht heeft een maand op het bord gestaan. Het leverde leuke reacties op. Pip beweerde tegen een vriendje dat op bezoek was: "Je moet tegen de poort schoppen, dan kom je in die wereld..." Heel even geloofde het vriendje het. Hihi. Later was er een ouder kind op bezoek, die keek, die dacht, en zei "Het lijkt wel een oog-scanner!" doelend op het kennelijk nogal intrigerende slot. Grappig. Ik had meerdere plaatjes van hekken bekeken en ontdekt dat een groot slot een prachtig element in een hek kan zijn. Ik koos toen bewust voor zo'n grote cirkel. Ik heb hem wel af en toe met stift moeten bijwerken omdat er toch nog een kindje af en toe een zetje tegen probeerde te geven met zijn voet... Andere reacties van kinderen: "Bent u kunstenaar?" en tenslotte een nichtje dat geinspireerd daarna een nieuwe tekening op het bord heeft gemaakt met hek en bomen, zij het in andere sferen: halloween! Die tekening heb ik bij het ontbijt van de volgende dag wel verwijderd :)

2 opmerkingen:

  1. Ja, je bent een kunstenaar!
    Ik vind het zo geweldig wat je allemaal maakt, Margriet. Heb net de hele blog bekeken, stond nog veel meer op dan ik al gezien had. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow Addy, het hele blog! Dank je wel. Je bent wel een grote fan. Hihi, ik ben er erg blij mee. Ja, ik heb van de week gewoon een heleboel erop gezet wat ik al gedaan had. Vandaar zo'n aanwas.

    BeantwoordenVerwijderen