Dromen

Dromen, daar ben ik goed in. Allerlei plannen, ideeën, materialen, tips, suggesties, ingevingen vullen mijn hoofd. En mijn zolder. Sinds dit voorjaar heb ik in Den Bosch een fijne nieuwe plek en stimulans om af en toe een droompje waar te maken (Drie Mollen-project). Mijn eerste serie werkjes van Bossche bodem kon vandaag mee naar huis. Het heeft een beetje vertraging opgelopen door een ander project (Leuven 1:20), maar nu hangt het toch bij mij aan de muur.




Verwerkte materialen zijn zoals ik nu eenmaal niet kan laten: gevonden spullen, restjes en afval. Restjes tule, gevonden veren en metalen ringen van autowieldoppen, afgebrande sterretjes, stukken metaal uit kapotte bloemmandjes, en de dop van een uit het nest gevallen paaseitje ;)

Deze werken hangen langs mijn trap. Als ik nu eind van de dag de trap op loop laat ik mijn dagdromen achter op deze dromenvangers en kan ik gaan rusten. 's Morgens loop ik weer langs mijn dromen, pik ze op en kan er wat van gaan maken. Deze werkjes, die zo lang op uitvoering hebben moeten wachten, herinneren mij eraan hoeveel plezier het geeft om een droom waar te maken!

2 opmerkingen: