Kistje


Tijdens het kamperen in mei 2011 bewaarde ik de kartonnen dozen van ons drinken. De binnenkant daarvan is mooi glad en zilverkleurig. Na menig knutsel-idee geprobeerd te hebben (in de tent en thuis, in mijn hoofd danwel met mijn handen) werd het een kistje. Mijn jongste zoon wilde hierin wel zijn kleinoden bewaren, varierend van een avonds4-daagse-medaille en melktandjes tot een zeldzaam LEGO-blokje.

 
Eenmaal in gebruik was het kistje in trek en heb ik een tweede gemaakt voor mijn oudste zoon. Ik ben met name erg gelukkig met het slotje van de tweede versie. De eerste versie had een soort sleuteltje van 1 splitpen:



Aardig, maar lastig te manipuleren want geen echte kop om vast te pakken. 

De nieuwe heeft een splitpen van binnen naar buiten. Door hem om te krullen blijft-ie altijd op zijn plek en kan prima open en dicht gedraaid:


Idee voor december: een paar chocolade-munten staan er ook heel goed in!


http://klinknagels.watishet.info/



Lang leve de splitpennen!

Als ik 100 jaar geleden had geleefd had ik met klinknagels scheepswanden, geldkluizen of vliegmachines gemaakt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten