Jaargetijde van de sterren








kerstwens met ster

Sterren leken altijd een beetje tricky om te tekenen. Net weer met de kerstwens voor de buurt-kerstboom ervaren. Maar Vi Hart liet zien dat dat best meevalt. Grappig, eigenlijk zelfde methode als ik zelf uitvond voor mijn ijskristallen. Hier is de video van Vi Hart: Snowflakes, Starflakes, and Swirlflakes. Dat moest ik proberen. Wat gevarieerd met kleur, aantal punten en een staart. Voordeel van deze methode is dat elk restje papier te gebruiken is. (willekeurig stukje papier dubbelvouwen, zigzag in gelijke punten vouwen, schuin afknippen)

1 groot web, een halfuur later 1 berg touw
En wat te doen met de sterren? Mijn oog viel op een of ander embleempje met opengewerkte ster, dus nog wat verder gefreubeld en een paar sterren wat 'lucht' gegeven. Tenslotte kwamen de warrige kluwen touw in beeld, overgebleven van het "kadootjes-spinnenweb" tijdens het laatste kinderfeestje. Prima, sterren moeten vrij hangen, en liefst met veel tegelijk.

Toegegeven, geen artistiek hoogstandje, maar wel een leuke manier om het uitzicht op de duistere-tuin-op-NO-in-wintertoestand op te lichten! De gordijnen kunnen zo langer open blijven.

Voor wie nieuwsgierig is, hieronder de tekstzijde van de kerstwens:

de wens


Overigens wel artistiek heel verantwoord is de engel gemaakt door mijn schoonvader Jac Havenith. Hij is jaren geleden begonnen met glas-in-lood en ik mocht toen zelf kleuren kiezen voor deze engel. Inmiddels maakt hij fantastische kunst: Dromen-in-glas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten